Vitaminbomb!

Juice och Smoothies
Häromveckan när min superförkylning började gå över så kände jag för en riktig boost med vitaminer. Jag började då googla på bästa grönsakerna och frukterna mot förkylning och för att stärka immunförsvaret och kom sedan fram till denna lilla blandning. Det blev en syrlig och god juice som jag gjorde i min juicepress till mig och sambon.
 
Från apelsinerna får man massor med med c-vitamin.
Citronen har en sammandragande och en antiseptisk funktion som kan lindra svullnaden i hals och näsa. Morötter är bakterie- och virusdödande och har en avgiftande effekt på lever och tarmar.
Ingefära är jättebra för att stärka immunförsvaret så en gnutta av det åkte i också,
samt äpplet som innehåller c- och e-vitamin.
 
Receptet är endast de ingredienser som är på bilden, dock inte hela ingefäran utan det tar man efter smak. Mums!
 

 

 
 
Frukt, Juice;
Kommentera här!