Hemmagjorda delicatobollar

Bakning Choklad
Häromkvällen så var jag så sugen på att baka något till våran utflykt, så jag började kolla runt på massor av mat- och bakbloggar efter inspiration och snubblade över ett recept på Delicato chokladbollar, ni vet sånna som man kan köpa i affären? Det verkade busenkelt och jag hade alla ingredienser hemma, så det var bara att börja baka. Jag modifierade receptet lite genom att bland annat mixa alla ingredienser i en matberedare då jag hört någonstans för längesen att det är det som gör konditorichokladbollar så himla goda. Och det blev verkligen hur gott som helst och väldigt likt Delicatobollar i smaken. De blev även väldigt uppskattade bland mina syskonbarn på utflykten ☺
Så här har ni receptet på världens godaste Delicatobollar:
 
 
 
 

Kommentera inlägget här: